
Döljer de buräggen?
Djurens Rätt kräver att företagen Kellogg's och PepsiCo håller vad de lovar, och börjar rapportera sin omställning till att bli buräggsfria.
Flera företag som antagit en buräggsfri policy vill inte visa hur omställningen går. Detta betyder att det finns en stor risk att de fortfarande stödjer burhållning av hönor, trots att de lovat sina kunder att bli buräggsfria.
Nu kräver Djurens Rätt, tillsammans med flera andra djurrättsorganisationer i Europa, att bland annat Kellogg's och PepsiPo börja rapportera sin omställning till att bli buräggsfria genom kampanjen Manufacturers unmasked.
Många av världens största företag och inköpare av ägg, däribland Nestle, Kraft-Heinz, Barilla, Lindt & Sprüngli och Danone, har sagt nej till burägg och rapporterar löpande om sina framsteg för att bli buräggsfria.
Men från PepsiCo och Kellogg's är det fortsatt tyst.
Det här kan du göra
För fram dina synpunkter till Kellogg's och PepsiCo och uppmana dem att börja rapportera sin omställning att bli buräggsfria.
- Kommentera hos Kellogg's på Instagram: @kelloggsus
- Kommentera hos PepsiCo på Instagram: @pepsico
- Maila (på engelska) till Kellogg's: [email protected]